Last week, the media outlet Axios ran an article entitled “A COVID strategy backfires at schools,” which attacked GPS and our NPBI technology. Immediately following publication, our team presented evidence that the article contained false and misleading statements about the company and its technology.

To Axios’ credit, after conducting an investigation and considering the evidence regarding these false statements, Axios retracted the story, apologized for it and removed it completely from its site. The retraction and apology statement is below:

"Axios has removed the article published here on Nov. 17, 2021, because it fell short of our editorial standards. Axios incorrectly stated that we contacted Global Plasma Solutions for comment before publication. We wrongly relied upon a source who is a former employee of a competitor of GPS and is now an adviser to that same competitor. We apologize to GPS and to our readers."

Importantly, the Axios retraction acknowledged false statements being made in the story and that the story’s primary source – Dr. Marwa Zaatari – as not being credible. It is clear that Dr. Zaatari provided false and defamatory statements about GPS to Axios in her ongoing effort to promote the business interests of GPS’s competitor, enVerid Systems, which she works for as a paid advisor. Unfortunately, similar false and defamatory statements have been carried by other sources and media outlets.

While open discussions are important, one-sided debates that neglect facts and the full range of scientific research are a disservice to the public, particularly in the midst of a worldwide pandemic in which indoor air quality plays a critical role.

For this reason, GPS will continue to push back aggressively on misinformation and outright falsehoods that are being promoted because they not only hurt our company, they can negatively impact indoor air quality.